Mango jest firmą, która produkuje ubrania zarówno damskie, jak i także męskie. Odzież jest adresowana do ludzi pomiędzy dwudziestym piątym a czterdziestym piątym rokiem życia. Mango proponuje nie tylko ubrania, ale także dodatki, torebki damski, buty czy też okulary przeciwsłoneczne. Dla reklamowych potrzeb Mango, wizerunek swój użyczyły takie gwiazdy jak Penelope Cruz czy też Elizabeth Hutley. Z kolei Scarlett Johansson mogliśmy podziwiać w sezonie jesień-zima 2009/2010. Obecnie firma już posiada 960 sklepów, aż w 84 państwach. W Polsce także możemy robić zakupy w tym sklepie.
Hiszpańskie korzenie
Mango zdecydowanie ma hiszpańskie korzenie. To w tym kraju właśnie powstał pierwszy z magazynów tejże marki. W roku 1988 firma ta zdecydowała się na wprowadzenie specjalnego systemu. Mowa o Just-in-Time. Wszystko po to, aby polepszyć zarządzanie Mango. Powstały również całkiem nowe koncepcje, który dotyczyły nie tylko produktów, ale także cen, wizerunku firmy czy też konstrukcji wewnętrznej. Rok 1992 jest początkiem zagranicznej ekspansji oraz także otwarcie dwóch magazynów w Portugalii.
Mango, koordynowano zarówno pracę zespołów, jak i także przeprowadzano szkolenia. Dzięki temu pracownicy tworzą bardzo zgrany, kompetentny oraz do tego entuzjastyczny zespół. W roku 1998 Mango uznane zostało za drugiego, co do wielkości, eksportera tekstylnego w Hiszpanii. W roku 2002 firma już posiadała 630 magazynów dokładnie w siedemdziesięciu krajach. Następnie Mango rozwijało się w takich krajach jak Chiny, Bułgaria, Australia, Tunezja czy też Włochy. Rok później dystrybucja już sięgała Serbii, Hondurasu oraz Czarnogóry.
Dynamiczny rozwój
Rozwój dynamiczny sprawił, że Mngo jest popularną oraz także rozpoznawalną marką w zasadzie we wszystkich krajach świata. W roku 2009 doceniona została także przez Boton-Mango Fashion Award gdzie zdobyła nagrodę główną. Czy wiesz, że Mango obecnie zatrudnia ponad 7800 pracowników? Robi wrażenie, prawda?
W naszym kraju Mango już działa od jedenastu lat. W lutym 2009 roku odbył się pierwszy pokaz Mango. Miał on miejsce w Łodzi. Dochód z imprezy przeznaczony został bezpośrednio na pomoc Fundacji Niezapominajka. Tę niepowtarzalną imprezę poprowadziła Ilona Felicjańska w parze z Marcinem Brylskim. W kolekcji zaprezentowanej dominowały kwiatowe motywy. Damskie bluzki nawiązywały bezpośrednio do stylu boho, a z kolei sukienki utrzymywane były w koncepcji lat osiemdziesiątych.
Jeśli zależy Ci na ubrania o wysokiej jakości, to warto ubierać się właśnie w Mango.