No to cóż, że z… Finlandii

W przypadku wódki Finlandia, autentycznie powstaje ona w tym pięknym nordyckim kraju. Co więcej – z mocno wyjątkowych składników, o których za chwilę.

Sama wódka Finlandia produkowana jest nieprzerwanie od 1970 roku. Obecnie jako brand należy do amerykańskiego koncernu Brown-Forman Corporation (to Ci m.in. od Jacka Danielsa). Nazwa Finlandia powstała w hołdzie dla piękna kraju z którego pochodzi fińskiego wzornictwa i przywiązania do zachwycającej natury.

Co ciekawe trunek ten ma wiele odmian i nie wszystkie znajdują się w ogólnoświatowej dystrybucji. Ponadto Finlandia to także wódki smakowe (m.in. kokos, mango, limonka, żurawina).

“Są wódki dla miłośników soku pomarańczowego i miłośników soku pomidorowego. Nadszedł czas na wódka dla miłośników wódki”

Tak brzmiało pierwsze hasło reklamowe wódki Finlandia. Obecnie reklamują się jako wódka niezwyczajna, choć w przypadku tego brandu, marketing jest ostatnim czego potrzebują.

Tu wszystko jest niezwykłe. Wiecie, że butelka wódki Finlandia nie tylko zmieniała się kilkukrotnie, ale nosiła nawet swoje własne nazwy? Pierwsza z nich – „Frozen Ice” miała za zadanie jak najbardziej kojarzyć się z mrozem Laponii, dlatego błyszczała jak sopel lodu. Jej znakiem graficznym zostały (i są nadal), dwa ścierające się (walczące) renifery, na tle słońca na horyzoncie. Obecna wersja – „Melting Ice” przypomina również sopel, ale jakby topiący się. Papierową etykietkę zastąpiła lakierowana na szkle, co nadało całości szyku. Renifery pozostały, ale słońce znajduje się jakby wyżej. Sama flaszka jest nieco asymetryczna, przeźroczysta i ascetyczna (podpowiemy – wygrała niejeden konkurs designu za swoją innowacyjność).

Na marginesie- każdy z gatunków Finlandii, ma na swoim koncie minimum kilka nagród w ogólnoświatowych rankingach. Wspominaliśmy, że reklama jest tu zbędna?

Podumajmy razem…

Wracamy do klasyki – czyli wódki Finlandia 40%. Musimy uwierzyć w słowa producenta (Was też fascynuje jak to jest sprawdzane?), że wyjątkowy spirytus powstaje z wyselekcjonowanych, TYLKO sześciorzędowych źdźbeł jęczmienia. Zbóż które dojrzały podczas Midnight Sun (Białych Nocy, kiedy przez kilka tygodni słońce nie zachodzi).

Drugim (równie niebanalnym) składnikiem, jest woda lodowcowa z wioski Koskenkorva. Woda niezwykła i charakteryzująca się krystaliczną czystością. Jej idealna nieskazitelność została zapewniona przez najdoskonalszy, bo w 100% naturalny filtr. Filtr utworzony ze złóż skał i piasków uformowanych tysiące lat temu (morena glacjalna). Woda przepływając przez formacje polodowcowe, przechodzi proces filtracji. Człowiek chemicznie już w oczyszczanie jej ingerować nie musi i na szczęście tego nie robi.

Dodajcie do tego ponad 200 procesów destylacyjnych i otrzymacie najpopularniejszą wódkę świata. Idealnie przejrzystą i czystą.

Teraz możemy pomlaskać…

Finlandia wyznacza standardy i trendy. Także te smakowe. Pomówmy zatem o nim.

Jest wytrawny, o charakterystycznym aromacie słodu jęczmienia (który nieco przypomina skórkę chleba), z przyjemnym, lekko waniliowym posmakiem. Wódka to nieco pieprzna, ale grzeje miło dopiero w żołądku.

Nawet podana na ciepło jest dobra, a nie jest to dla wódki prosty wyczyn. Im zimniejsza tym w smaku bardziej neutralna, ale gubiąc alkoholową nutę, nie traci nic na sile. Mówiliśmy, że klasa sama w sobie?!!

Tagged with: