Jak stać się lepszym managerem?

Stawanie się lepszym menedżerem nie jest czymś, co w magiczny sposób dzieje się z dnia na dzień, jest to proces, który zachodzi poprzez wdrażanie prostych wskazówek i zmianę dotychczasowych nawyków. Należy pamiętać, że każda branża i firma ma inny styl zarządzania, ale te ogólne wskazówki mogą pomóc w poprawie codziennych interakcji i relacji między pracownikami a menedżerami.

Elastyczny przywódca

Przyjmij zasady przywództwa. Prawda jest taka, że nie wszyscy menedżerowie są liderami. Rozwijanie swoich umiejętności przywódczych może pomóc w inspirowaniu innych do podążania za Twoim przykładem. Bądź elastyczny. Kiedy jesteś odpowiedzialny za nadzorowanie dużej liczby pracowników lub zadań, może cię kusić, aby postępować według ściśle określonego schematu. Chociaż posiadanie zestawu zasad i standardowych procedur operacyjnych przynosi korzyści, należy również zachować wystarczającą elastyczność, aby przeciwdziałać sporadycznym niespodziankom, które z pewnością od czasu do czasu się pojawią. Podobnie, należy unikać nadmiernego zarządzania zespołem, ponieważ może to negatywnie wpłynąć na morale i wydajność. Dowiedz się, jak motywować swój zespół. Zmotywowany zespół to zespół zaangażowany i wydajny. Dowiedzenie się, jak utrzymać motywację zespołu, może mieć bezpośredni wpływ na postępy w realizacji kluczowych celów i inicjatyw.

Charyzmatyczny manager

Jeśli chcesz być szanowany i traktowany poważnie przez swój zespół, musisz skuteczniej się komunikować. Pamiętaj, że w stawaniu się lepszym menedżerem nic nie zastąpi dobrej komunikacji. Niezależnie od tego, czy chodzi o przekazanie zadania, przekazanie informacji zwrotnej czy zarządzanie trudną sytuacją w zespole, wszystko sprowadza się do tego, jak się komunikujesz. Twój ton powinien być pomocny, motywujący i pomagać w rozwiązywaniu problemów, jeśli takie istnieją.  Choć możesz mieć dni pełne wyzwań, w których jedynym celem będzie osiągnięcie celów i wygenerowanie liczb, musisz skutecznie dzielić się celami i pomagać pracownikom w ich osiągnięciu. A przy tym nigdy nie zapominaj o byciu miłym. Docenianie to recepta na pełny sukces, gdy starasz się być lepszym menedżerem. Twoim zadaniem jako lidera jest nie tylko dopilnowanie, aby zespół wykonał zadanie. Ale również to, aby zostali docenieni za to, co robią. 

Uczciwość popłaca

Żaden manager nie jest doskonały. Każdy ma wady i popełnia błędy. Jeśli jednak zastanawiasz się: „Jak mogę być lepszym menedżerem?”, to już jesteś na dobrej drodze, by nim zostać: Inteligencja emocjonalna i samoświadomość to pierwsze kroki. Nie można nauczyć się, jak być lepszym menedżerem, jeśli nie jest się świadomym swoich mocnych i słabych stron. Świeć przykładem. Podstawowe wartości Twojej firmy są jej fundamentem. To dzięki nim robisz to, co robisz, i dzięki nim jesteś w stanie przyciągnąć rzesze zachwyconych klientów. Nie możesz oczekiwać od swojego zespołu, że będzie postępował zgodnie z wartościami, których sam nie wyznajesz. Uczciwość, szczerość, ciężka praca – to wszystko są cechy, które uosabiają wielcy liderzy i które tworzą siłę przyciągania, która przyciąga pracowników i inspiruje ich do bycia lepszymi. 

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z https://leadership-center.pl/sklep/

Tagged with: