Domowe sposoby na żylaki – jak poprawić krążenie w nogach

0

Żylaki to nie tylko problem kosmetyczny, dlatego nie należy ich lekceważyć. Prawdopodobieństwo wystąpienia tej choroby żył zależy od czynników genetycznych, prowadzonego trybu życia a także od tego, czy mamy nadwagę. Żylaki lubią brak ruchu i otyłość. Częściej występują u kobiet niż u mężczyzn, z powodu wyższego poziomu estrogenów. Zobacz, jakie są domowe sposoby na żylaki.

Żylaki to, według definicji, workowate lub wrzecionowate poszerzenia żył powierzchownych z towarzyszącym ich wydłużeniem i charakterystycznym poskręcaniem.

Objawy to nie tylko nieestetyczne, wystając żyły, ale też bóle łydek, skurcze, drętwienie a nawet obrzęki stóp. Osoby cierpiące na żylaki skarżą się na uczucie “ciężkich nóg”. Objawy nasilają się zwłaszcza podczas gorących, parnych dni.

Jak zapobiegać żylakom?

Najlepszym sposobem na zapobieganie żylakom jest prowadzenie zdrowego trybu życia. Utrzymywanie prawidłowej masy ciała, zdrowa dieta i ruch korzystnie wpływają na naczynia krwionośne kończyn dolnych.

Powstawaniu żylaków sprzyja siedzący tryb życia, zakładanie nogi na nogę i nadwaga. Do ich powstawania przyczynić się może również źle dobrana garderoba – skarpetki lub pończoch ze zbyt ciasną gumka, która uciska żyły i hamuje przepływ krwi, bardzo obcisłe spodnie, wysokie buty z ciasną cholewką. Osoby, które mają genetyczna skłonność do powstawania żylaków powinny unikać takich elementów garderoby.

Domowe sposoby na żylaki

Jeśli zauważymy, że na naszych nogach powstają pierwsze żylaki – nadal możemy zapobiec pogorszeniu się sytuacji. W celu zahamowania rozwoju choroby żył, należy wprowadzić do codziennej rutyny proste ćwiczenia, które można wykonywać w pracy i w domu.

Jeśli siedzimy dłuższy czas, wstańmy, unieśmy się na palcach i energicznie opadnijmy w dół. To ćwiczenie należy powtórzyć kilkukrotnie. Co jakiś czas powinniśmy ruszać stopami, kręcić nimi i machać – by pobudzić krążenia krwi.

Skuteczne ćwiczenie na żylaki

W domu możemy pozwolić sobie na naprawdę skuteczne ćwiczenie: połóżmy się na kanapie z nogami do góry i kręćmy stopami kółka. Po chwili powinniśmy poczuć ulgę, a wystające żyły wyraźnie się schowają.

Obrzęki zmniejsza się, jeśli pomasujemy nogi – w kierunku od stóp do kolan. Ulgę przyniesie nawet położenie nóg w górze – w takiej pozycji powinniśmy odpoczywać jak najczęściej.

Leave A Reply