Zabiegi kosmetyczne po zimie: zmysłowa kąpiel.

0

Pielęgnacja ciała to konieczność. Proste czynności pielęgnacyjne nie muszą być rutynowymi obowiązkami, ale mogą przyjemną chwilą relaksu w ciągu dnia, formą odstresowania po dniu pracy. Czy może być coś milszego niż kąpiel w pachnącej pianie, kiedy za oknem jeszcze chłód i  nieprzyjemna szaruga? Zwłaszcza po zimie chcemy być otulone ciepłymi zapachami i komfortem. Z rana chcemy natomiast poczuć orzeźwienie i chęć do pracy.

Wczesna wiosna to niełatwy dla organizmu okres. Niskie temperatury, wiatr, raz słońce raz jego brak, jeszcze krótki dzień, który i tak spędzamy w klimatyzowanych pomieszczeniach ze sztucznym światłem, powoduje, że czujemy się przygnębieni, bez ochoty do życia. Często czujemy się zmęczone, przemarznięte i jesteśmy w ponurym nastroju. Marzymy o wakacjach pod palmami, piaszczystych plażach, czy górskich wycieczkach pełnych pięknych widoków.  Kiedy jednak takie wypady nie wchodzą w grę, często chcemy się zadowolić małym SPA. A to jest możliwe z zaciszu własnej łazienki.

Relaks we własnej łazience.

Jak zorganizować taki wieczór SPA we własnym domu?

Zacznij od wyłączenia telefonu. Wyciszmy telefony, zrezygnujmy z „selfie”. Poinformujmy domowników, że ta godzina należy tylko dla nas i poprośmy, żeby nam nie przeszkadzali. Powiedz, że właśnie wyjechałaś na delegację (do własnej łazienki) albo poczekaj, aż twoje dzieci pójdą spać, a mąż znieruchomieje przed telewizorem.  Przekręć klucz w drzwiach – to będzie tylko czas dla ciebie. Jeśli masz zamiar wziąć długą, relaksującą kąpiel, proponuję, tak jak robią to Japonki, zrobić dokładny demakijaż i wziąć najpierw prysznic, żeby oczyścić ciało, by w pełni relaksować się w wannie. Po prysznicu wmasujmy w ciało olejek, żeby składniki odżywcze wchłaniały się szybciej i łatwiej. Nie zapomnijmy o masce na włosy.

Do przygotowania kąpieli wykorzystajmy coś co sprawi, że kąpiel będzie pięknie pachniała, zmiękczy wodę, a składniki odżywią skórę. Do wody możesz dodać olejek zapachowy, olejek do kąpieli, gotowy płyn do kąpieli (np. borowinowy), babeczkę do kąpieli, tabletkę musującą. Zanurz się w relaksującej kąpieli, odpręż się, ciesz się czasem dla siebie. Zapal świeczki, włącz ulubioną muzykę. Możesz również wziąć książkę, by poczytać w wannie. Kiedy poczujesz już, że Twoje ciało jest odprężone , możesz wykorzystać czas w wannie na przeprowadzenie kilku przyjemnych zabiegów. Na oczyszczonej twarzy możesz wykonać delikatny peeling i położyć relaksującą maseczkę lub taką, którą lubi Twoja skóra- regenerującą, przeciwzmarszczkową, nawilżającą.  To świetny moment, żeby zrobić maseczkę glinkową. Wprawdzie w wilgotnym powietrzy maseczka ta będzie dłużej wysychała, ale z drugiej strony będzie łatwiej ją zmyć. Po maseczce obowiązkowo masaż lub „fitness twarzy”, czyli robienie dziwnych min, napinając i rozluźniając mięśnie twarzy.

Na kilka minut przed wyjściem z wanny zajmij się dłońmi i stopami. Zacznij od peelingu.  Do dłoni wykorzystaj cukrowe peelingi drobnoziarniste, ryżowe, a do stóp grubszy np.  z drobinkami pestek czy łupinek migdałów.

Korzystając z tego, że naskórek ciała jest zmiękczony nie zapomnij o peelingu ciała połączonego z masażem.

Na koniec kąpieli- obowiązkowo- prysznic. Najpierw ciepły, zmywający to co pozostało po kąpieli, czyli pozostałości kosmetyczne, później chłodniejszy, a na koniec zimny kondycyjny dla twojej skóry i organizmu. Zimny prysznic na koniec zamyka pory, powoduje poprawę ukrwienia skóry, zamyka łuski włosów, łagodzi stres i ból mięśniowy. Pamiętaj też, by kąpieli zastosować balsam nawilżający lub odżywczy do ciała, który również odbuduje warstwę lipidową skóry. Na sam koniec wtul się w miękki szlafrok i uzupełnij płyny w organizmie, pijąc ulubioną herbatę ziołową lub po prostu wodę. Po takim relaksie będziesz miała wspaniałe sny, a rano obudzisz się odprężona i w doskonałym humorze.

1 of 1

Leave A Reply