Jak gotować kaszę jaglaną

0

Kasza jaglana to często niedoceniane źródło cennych mikroelementów, które pozytywnie wpływają na nasze zdrowie i urodę. Jest bogata w krzem,poprawia pracę nerek, działa przeciwgrzybiczo i alkalizująco. Aby w pełni wykorzystać cenne składniki kaszy, należy ją jednak prawidłowo przyrządzić. Sprawdźcie, jak gotować kasze jaglaną, by stała się prawdziwym źródłem piękna i dobrego samopoczucia.

Jak gotować kaszę jaglaną – sposób nr 1

1 szklanka kaszy jaglanej

2 szklanki wody

szczypta soli

1 sposób

Kaszę uprażyć na patelni. Prażyć na suchej patelni na małym ogniu, żeby kasza się nie przypaliła.

Uprażoną kaszę wysypać na sitko i przelać wrzącą wodą (inną niż ta przeznaczona do  gotowania kaszy).

Dzięki przelaniu wrzątkiem pozbędziemy się goryczki.

W garnku zagotować wodę ze szczyptą soli, do wrzącej wody wsypać kaszę z sitka.

Gotować bez przykrycia na małym ogniu do momentu aż woda zostanie wchłonięta przez kaszę.

Mieszać od czasu do czasu.

Zdjąć z ognia, przykryć garnek, zostawić na kilka minut pod przykryciem.

Do gotowania można tez użyć przyprawy, np. ziele angielskie, liść laurowy, majeranek.

Kasza ugotowana w ten sposób jest sypka i ma właściwości wysuszające (osusza zgromadzony

w organizmie śluz ), dlatego jest szczególnie polecana np. przy przeziębieniach, problemach z

zatokami, katarze, kaszlu.

Jak gotować kaszę jaglaną – sposób nr 2

Kaszę wysypać na sitko i przelać wrzątkiem.

W garnku zagotować wodę ze szczyptą soli, do wrzącej wody wsypać kaszę.

Gotować bez przykrycia na małym ogniu do momentu aż woda zostanie wchłonięta przez kaszę.

Mieszać od czasu do czasu.

Zdjąć z ognia, przykryć garnek przykrywką, zostawić na kilka minut

Kasza ugotowana bez prażenia ma właściwości nawilżające.

Osobiście polecam sposób 1, mimo że jest bardziej czasochłonny. Jest to prosty sposób na pozbycie się z organizmu śluzów, z którymi boryka się większość ludzi, szczególnie ci, którzy spożywają produkty zwierzęce.

Życzę smacznego!

Aleksandra Baran

Leave A Reply