Luksusowy pop up shop Chosen By zabłysnął w Starym Browarze

0

Chanel, Hermes, Balmain, Balenciaga, Gucci, Baczyńska, Zień? Stylowe i kochające luksus poznanianki (oraz ich wielbiciele), nie mogą tego przegapić!

19 i 20 listopada, w Starym Browarze pojawił się luksusowy pop up shop podbijającego internet i serca gwiazd konceptu Chosen By.

Co w nim nadzwyczajnego?

Chosen By oferuje ubrania i dodatki z marek najwyższej półki, sprzedawane lub wymieniane przez pierwszych właścicieli. Wiele z nich to modele niedostępne w Polsce lub zaliczane do kultowych, wszystkie są starannie sprawdzone pod względem oryginalności i w doskonałym stanie, w cenach niższych od 30% do 70% od cen pierwotnych.

Organizatorzy zapowiadają, że w Starym Browarze będą pojawiać się tylko najlepsze i najciekawsze pozycje sklepu mieszczącego się przy kultowej wśród poszukiwaczek luxury goods ulicy Mokotowskiej w Warszawie i na platformie www.chosenby.eu. Będzie można upolować ubrania, torebki, akcesoria, biżuterię wyjątkowych marek, m.in. torebkę i kreacje Chanel, kopertówkę i biżuterię Hermes, ubrania Balmain, Balenciaga, Gucci, suknie wieczorowe Gosi Baczyńskiej i Macieja Zienia.

Chosen By, choć działa od kilku miesięcy, już cieszy się dużym zainteresowaniem gwiazd i fashionistek oraz klientek – zarejestrowało się ich już ponad 1000. Na otwarciu butiku przy Mokotowskiej pojawiły się m.in. Joanna Horodyńska i Ewa Wojciechowska, współpracuje z nim także Anna Skura z bloga Whatannawears, stylistka TVN i „Tańca z Gwiazdami” Ala Napiórkowska, czy Anna Tomaszewska z bloga Ooch 50

 

Trend pre-owned luxury goods

Zgodnie z danymi Bain & Company, wartość globalnego rynku dóbr luksusowych wynosi ok. 224 mld euro, z czego aż 16 mld euro wynosi wartość rynku pre-owned luxury goods, czyli używanych i sprzedawanych kolejnym właścicielom luksusowych akcesoriów i produktów odzieżowych. W Polsce zamożni konsumenci spotykali się jak dotąd głównie z używanymi dobrami z kategorii takich jak samochody czy jachty (w tej drugiej kategorii większość zakupów stanowią właśnie transakcje na rynku wtórnym). Analitycy słusznie przewidywali jednak rychłą zmianę w tej materii, od kilku lat wyraźnie widoczną w najbardziej rozwiniętych gospodarkach – bardzo szybki rozwój rynku pre-owned luxury goods w sektorze mody.

Dlaczego właśnie teraz trend dociera do Polski? Odpowiedź jest prosta – około 10 lat temu, wraz z wejściem do UE, Polacy otrzymali dostęp do produktów, które dotychczas były w zasięgu tylko najzamożniejszych, dużo podróżujących po świecie konsumentów. Mimo to, produkty takie jak torebki Prada, Louis Vuitton czy Céline pozostawały wciąż raczej poza zasięgiem dla szerszej grupy. Po kilku latach, wraz ze wzrostem zamożności Polaków, a konkretnie poszerzaniem się grupy zamożnej klasy średniej, zaczęły pojawiać się w Polsce pierwsze luksusowe butiki, na rynek weszły pierwsze luksusowe marki. Także łatwość podróżowania po Europie sprawiła, że modowe produkty z najwyższej półki stały się osiągalne. Dodatkowym elementem pobudzającym rynek okazał się rozkwit polskiego show-biznesu i inwestycje marek w ambasadorki-celebrytki, a przy tym dynamiczny rozwój polskich projektantów. Dziś na markową torbę, płaszcz, szpilki czy suknię od projektanta stać już wiele kobiet, a wraz ze zniknięciem czynnika niedostępności rynek mocno się nasyca. Zamożne klientki są już na etapie, kiedy nie celebrują każdej z zakupionych rzeczy, a z częścią z nich gotowe są się rozstać, by zamienić je na coś nowego.

Tylko od 2013 r. rynek pre-owned luxury goods zwiększył swoje udziały na globalnym rynku wszystkich dóbr luksusowych niemalże dwukrotnie. Im szybciej zmienia się moda w drogim sektorze, tym więcej doskonałej jakości rzeczy trafia do drugiej i trzeciej ręki. Modni klienci, poszerzając wciąż garderoby, często „wietrzą swoje szafy” i sprzedają część rzeczy z poprzednich lub nawet aktualnych kolekcji, by zrobić miejsce na nowe. Tym sposobem wyjątkowe ubrania, buty, torby czy biżuteria trafiają z powrotem na rynek, sprawiając, że wymarzoną „it bag” można zdobyć o 30%-70% taniej. I tak właśnie buduje swój koncept Karolina Bartczak, pomysłodawczyni platformy www.chosenby.eu.

Czas na Polskę

Pre-owned luxury goods services to prawdziwe skarbnice dla entuzjastów mody na całym świecie. Pierwszy raz spotkałam się z tym konceptem w Paryżu, gdzie w jednym ze sklepów torby Chanel ze starych kolekcji podawane były przez obsługę w białych rękawiczkach. We Francji lub Anglii posiadanie sukienki czy butów z poprzednich kolekcji znanych marek jest oznaką indywidualnego podejścia do mody, a nie tylko podążaniem za trendami. Na świecie od lat triumfy święcą takie platformy jak: Vestiaire, The Real Real, Luxury Exchange, Closet Upgrade, V-S-P Consigment, Portero.com. W Polsce z tym trendem dotychczas zetknęłam się tylko w gronie bliskich znajomych, gdy regularnie spotykałyśmy się, by sprzedawać lub wymieniać między sobą wartościową garderobę, której już nie nosimy, a z którą nadal żal nam się było rozstać, głównie z uwagi na niedostępność i luksusowy charakter. Z każdym takim spotkaniem grono zainteresowanych rosło, stąd też pomysł, by zorganizować taką wymianę na szeroką skalę. Jestem przekonana, że polski rynek jest już gotowy na taki model biznesowy – mówi Karolina Bartczak, twórczyni i właścicielka platformy www.chosenby.eu.

Chosen By – jak to działa?

W Chosen By, platformie, na którą składają się butik na Mokotowskiej 63 oraz e-sklep www.chosenby.eu można zarówno kupić, jak i sprzedać ubrania oraz akcesoria, łącznie z biżuterią. Na kupujących czekają nie tylko wyjątkowe sukienki światowych domów mody: Alexandra McQueena, Valentino, Chanel, Prady czy Victorii Beckham, ale także ubrania polskich projektantów: m.in. La Manii, Gosi Baczyńskiej, Łukasza Jemioła.

Dla tych, którzy z kolei chcieliby wystawić swoje markowe rzeczy na sprzedaż, istnieją dwie ścieżki:

- Wystarczy wejść na www.chosenby.eu i załadować odpowiednio przygotowane zdjęcia swoich ubrań, które następnie zostaną przekazane do akceptacji administratora. Po zaakceptowaniu zdjęcia trafią na stronę. Gdy rzecz zostanie zakupiona, ubrania należy wysłać do magazynu, z którego dopiero po sprawdzeniu oryginalności oraz jakości zostaną wysłane do kupującego.

- Osoby zajęte mogą skorzystać z dodatkowego ułatwienia – usługi concierge. W tej opcji wystarczy przynieść lub wysłać swoje rzeczy prosto do butiku.

Co niezwykle ważne, dzięki opracowanemu przez Chosen By systemowi sprzedaży, każda rzecz przechodzi szczegółową kontrolę, która stanowi gwarancję jakości sprzedawanych na platformie ubrań. Chosen By gwarantuje, że każda wystawiona rzecz będzie w stanie identycznym z tym opisanym na stronie.

Kim jest klientka Chosen By?

Tylko w ciągu miesiąca od startu platformy Chosen by zarejestrowało się już ponad 1000 osób, dokonano kilkuset transakcji. To w większości kobiety po trzydziestce, na bardzo wysokim stanowisku lub zamożne, ale niepracujące. To klientki, które są doskonale świadome cen i marek światowych domów mody, bardzo podobne do klientek Vestiaire. Na jednorazowe zakupy na platformie wydają średnio 1100 zł, a w przypadku zakupu torby – kilka tysięcy złotych. Co interesujące, produkty wyszukiwane są wg marek, a nie zgodnie z ich cenową wartością, co oznacza, że na tym etapie cena nie gra najistotniejszej roli.

Klientki i stylistki cenią takie zakupy nie tylko za korzystniejsze ceny, ale przede wszystkim dlatego, że dają szansę na upolowanie egzemplarzy unikalnych, niedostępnych już w sklepach i pozwalają wyróżnić się na tle masowych fasonów i podobnych stylizacji w danym sezonie. Rynek pre-owned luxury goods doceniają także wszystkie panie, które chcą rozstać się z markowymi, a nienoszonymi już sukienkami, parą baletek, niedopasowanym luksusowym prezentem lub kupionym pośpiesznie na zagranicznych zakupach i nie do końca trafionym ekskluzywnym płaszczem czy torbą. Za kwotę uzyskaną z ich sprzedaży kupują często inną markową rzecz – większość klientek Chosen By korzysta zarówno z opcji kupna, jak i sprzedaży.

Pop-up shopy w Starym Browarze

Stary Browar od lat zaprasza ciekaw marki i koncepty do współpracy w formule „butików na chwilę” czyli pop-up shop. Gościł tu m.in. jedyny w Polsce pop-up Store Aloha From Deer, współpracujący z najsłynniejszymi youtuberami internetowy koncept Cupsell.pl, wiele marek polskich projektantów, jak Wearso.Organic, Natasha Pavluchenko, QПШ Robert Kupisz, Niumi Clothes, TUTU – Polscy Projektanci. Wiele z nich nawiązuje ze Starym Browarem stała współpracę.

Anna Skura dla Chosen By 2 Anna Skura dla Chosen By 3 Ewa Wojciechowska na otwarciu Chosen By 01, fot AKPA Joanna Horodynska na otwarciu Chosen By 01, fot. AKPA

Leave A Reply