TŁUSTY CZWARTEK – jak jeść i nie utyć

0

Tłusty czwartek – porady diet coacha Programu W 90 DNI do EKO Ile można zjeść pączków jednego dnia, aby sobie nie zaszkodzić?

– Nawet 4 sztuki – uspakaja Agnieszka Sienkiewicz, diet coach Programu W 90 DNI do EKO – Oczywiście nie jest to ilość wskazana do spożywania na co dzień, ale Tłusty czwartek rządzi się swoimi prawami. Pamiętajmy jednak o osobistych uwarunkowaniach i możliwościach żywieniowych każdego z nas – zwracajmy uwagę na to jak się czujemy po każdym spożytym pączku – tłumaczy dietetyczka.

W zadaniu codziennym przygotowanym dla uczestników Programu W 90 DNI do EKO na Tłusty czwartek diet coachowie radzą, aby po zjedzeniu każdego pączka spożyć łyżeczkę otrąb owsianych. Po co? – Gdy do produktów powodujących gwałtowny wyrzut insuliny do krwi – takich jak pączek – dodamy produkt z listy o niskim indeksie glikemicznym* (otręby), zmniejszamy w ten sposób sumaryczny indeks posiłku – mówi Agnieszka Sienkiewicz – Pamiętajmy, że nie można przekroczyć 8 łyżeczek otrąb dziennie – dodaje diet coach W 90 DNI do EKO.

Dla ambitnych dietetyczka poleca również samodzielne przygotowanie pączków w zdrowej wersji. Dzięki zamianie mąki na razową unikniemy zjazdów glikemicznych w postaci napadów głodu i spadku energii. Można również użyć mąki orkiszowej (która już daje poczucie słodkości) lub graham (dostarczy zdrowego błonnika).

Nadzienie z ekologicznej konfitury z owoców dzikiej róży wzbogaci nasz jadłospis o witaminę C. W przypadku, jeśli przesadzimy z ilością pączków i faworków w Tłusty czwartek, dietetycy zalecają ziołowe napary, jak: melisa, mięta, koper włoski czy kawa żołędziówka, która wspiera pracę układu pokarmowego. – Po tłustoczwartkowej uczcie dobrze zjeść wieczorem coś lekkiego – radzi Agnieszka Sienkiewicz – Najlepiej warzywa, np. w postaci wielokolorowej (a więc wielowitaminowej) sałatki (z tuńczykiem / kurczakiem / innej).

 

Leave A Reply