10 powodów, dla których warto zacząć biegać

1

Wiosenna aura zachęca nas do częstszego przebywania na świeżym powietrzu. I słusznie, bo już 15 minutowy codzienny spacer w słońcu jest dla naszego zdrowia zbawienny. Nie wspominamy już o bieganiu, chyba że… Spójrzcie same. Oto TOP 10 faktów o bieganiu.

1. Zapobiega nowotworom

 Fińscy badacze badali ponad 2000 mężczyzn w średnim wieku przez ponad 17 lat. Cóż odkryli? Ci najbardziej aktywni fizycznie byli najmniej narażeni na śmierć z powodu choroby nowotworowej, zwłaszcza przewodu pokarmowego i płuc.

Badania wykazały, że im intensywniejszy wysiłek bardziej, tym lepiej dla naszego organizmu.

2. Na sprawniejszy mózg

Naukowcy z Illinois udowodnili, przeprowadzając badania na myszach, że wysiłek fizyczny poprawia funkcje poznawcze. Kupili gryzoniom kółka do biegania, zabawki oraz podawali pikantne jedzenie. Tylko to  pierwsze ćwiczenie wpłynęło na rozwój mózgu.

3. Mamy lepszy słuch

Udowodniono, że wysportowane kobiety, dbające regularnie o swoją formę mają o 6 procent lepszy słuch niż te, które nie uprawiają żadnego sportu.

4. Mamy lepsze stawy

A chodzi konkretnie o chrząstkę stawową i maź stawową Badania naukowców z Australia’s Monach University sugerują, że bieganie jest impulsem do wzrostu chrząstki i wytwarzania mazi. A dzieje się to pod wpływem sił przypadających na stawy podczas obciążenia.

5. Wzmacnia kości

To samo dotyczy kości. Wiadomo, że ćwiczenia z ciężarami wzmacniają gęstość kości, co chroni nas przed złamaniami i osteoporozą. Naukowcy z University of Missouri twierdzą że aktywność o dużej intensywności, jak np. bieganie, dają największe korzyści ochronne.

6. Wzmacnia i regeneruje mięśnie

Masa mięśniowa zmniejsza się z wiekiem. Chyba, że świadomie podejmiemy decyzję, że nie zmniejszy nam się. Bieganie bowiem aktywuje włókna mięśniowe do ich wzmocnienia

7. Wzmacnia serce

W ciągu 70 lat naszego życia mięsień sercowy kurczy się 2,5 miliarda razy, przepompowując około 180 tysięcy litrów krwi.

Energia, jaką wyzwala w ciągu życia serce człowieka, byłaby zdolna wyrzucić go aż na księżyc. Mięsień sercowy, jak każdy inny mięsień, serce musi być trenowany. Wtedy sprawnie będzie funkcjonował.

Codzienne bieganie sprawia, że objętość serca wzrasta. Mięsień sercowy jest wtedy bardziej wydolny. Dodatkowo przerwy między poszczególnymi skurczami są dłuższe, dzięki czemu serce nie męczy się tak szybko.

8. Masz migrenę  – biegaj

Badania przeprowadzone na Uniwersytecie w Goeteborgu wskazują, że osoby cierpiące na migrenę doświadczały o wiele mniej bólów głowy, gdy biegały 40 minut trzy razy w tygodniu przez trzy miesiące.

9. Łagodzi stres

Powszechnie wiadomo, że osoby, które regularnie, intensywnie ćwiczą, biegają łagodniej reagują na stres. Zamiast narzekać na szefa, zamiast narzekać na życie – idź pobiegaj. Sprawdź sama jak to działa.

10.  A poza tym bieganie

Daje energię, kształtuje sylwetkę, podnosi wytrzymałość fizyczną, spala tkankę tłuszczową, nie musisz chodzić na siłownię – jest ekonomiczne, masz piękną dotlenioną cerę, masz piękny uśmiech na twarzy i …jest dla wszystkich.

Drogie Panie, drodzy Panowie:  Czy jeszcze mam wymieniać?

 

 

Discussion1 komentarz

  1. Pingback: POZNAŃ: Noc Muzeów 2015 – program, atrakcje

Leave A Reply