Kobieca marka personalna – czy każda z nas jest marką?

0

Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego dla wielu kobiet obiektem pożądania są buty czy torebka określonej marki? Dlaczego czasami jesteśmy gotowe dokonać zakupu danej rzeczy tylko ze względu na logo i czemu w ogóle marka ma dla nas znaczenie? Badania dowodzą, że klienci są w stanie zapłacić 9-12 % więcej za ten sam produkt, gdy znają jego markę, niż gdy jest to rzecz typu no name. By móc sprawnie dokonywać codziennych wyborów, uczymy się nieustannie porównywać i oceniać, dziś już nie tylko przedmioty zakupu, ale także ludzi. Czy zatem każda z nas jest w pewnym sensie produktem?

Potrzebujemy 3-5 sekund by zrobić pierwsze wrażenie, a dokładniej te kilka chwil może przesądzić o dalszej znajomości, rozwoju kariery lub pracy w danej firmie. W tym czasie inni są w stanie ocenić czy jesteś sympatyczna, profesjonalna i czy chcą oni z Tobą budować dalszą relację. Pomyśl teraz, że stajesz się rozpoznawalną marką, marką personalną i Twoja wartość rośnie o wspomniane już 9 do 12%, od Ciebie zależy jaką wybierzesz walutę. Bo może ludzie zaczną poświęcać Ci 9-12% więcej czasu, otrzymasz 9-12% więcej ofert pracy, będziesz bardziej zadowolona ze swojego życia, mieć więcej znajomych, albo więcej zarabiać. A to tylko przy założeniu, że nic się w Tobie nie zmienia na lepsze, jesteś nadal tym samym produktem. Jesteś znana z tego, że jesteś znana. To ma ogromną wartość w Polsce… czasami myślę, że większą niż wiedza i profesjonalizm.

Marka przed laty stanowiła gwarancję jakości, tymczasem dziś staje się elementem, a nawet symbolem określonego stylu życia. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy, że za naszym wyborem konkretnej marki stoją wartości, które ona obrazuje. Mimo, że ten emocjonalny przekaz dopiero przenika życie codzienne, instynktownie czujemy, że Nike, Adidas czy DIESEL dookreślają inny styl życia i sposób bycia niż Louis Vuitton albo CHANEL. To wartość dodana, za którą jesteśmy skłonne zapłacić więcej, by poczuć się lepiej. Ty, jako marka personalna, także budzisz pewne emocje i jesteś symbolem określonych wartości, głównie tych, które sama wyznajesz. Tworząc markę personalną wpływasz na to, jak chcesz być postrzegana przez otoczenie, ale też dajesz sobie szansę na uporządkowane i bardziej świadome życie. Zacznij od wypisania wartości i zasad, które są Ci najbliższe i którymi na co dzień kierujesz się w życiu. Może to być rodzina, miłość, przyjaciele, ambicje, ale także rozwój osobisty, poczucie indywidualności, albo lojalność, wrażliwość i wiele, wiele więcej… By lepiej dostrzec, co dla nas naprawdę istotne powinnyśmy uporządkować wypisane wartości wedle ich ważności. Taka lista stanowi podstawę do świadomego tworzenia spójnej marki personalnej, ale także pomaga podejmować trudne decyzje w codziennym życiu, gdy np. niedzielne popołudnie przeznaczamy na pracę, zamiast rodzinnego wypadu za miasto.

Leave A Reply